čtvrtek 24. října 2019

Nebinární vložky

Dneska jsem četla o tom, že Procter & Gamble ustoupil tlaku aktivistů, kterým vadilo, že na obalu Always je symbol Venuše. "Mezi jejich argumenty bylo zejména to, že ne všichni, kteří menstruují, jsou ženy, a ne všechny ženy menstruují."
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/procter-and-gamble-always-vlozky-genderova-neutralita-pohlavi.A191023_114944_domaci_vlc

Musela jsem si tu větu přečíst asi pětkrát, aby mi došlo, že to není tak, že ji nechápu, ale spíš tak, že ji nejsem ochotna přijmout.

Abychom si to ujasnili, jde o vložky, který se používají primárně v případě menstruace. Kupovat si je může každej, dělat si s nima může, co chce, třeba je používat na otop, jak je libo.
Menstruační vložky. Menstruace se děje zhruba tak, že každej měsíc takový vajíčko, který stejně jako miliony ostatních vajíček nedošlo svýho cíle potkat se spermií a je tudíž úplně plonkový, řekne nazdar a jde do háje a cestou s sebou urve, co může. A logicky teče krev. Jako když jste na blbým večírku, kde se ten největší ladykiller baví s nějakou úplně tupou flundrou, která vážně nemá úroveň, a rozhodnete se odejít, tak cestou aspoň shodíte pár skleniček a nakopnete vázu.

Když jsem bydlela u rodičů a kouřila jsem natajňačku z okna, dávala jsem vajgly do takový fajnový plechovky od holandskýho kakaa. Podle nebinární logiky jsem měla požadovat po firmě Van Houten, aby na plechovce nebyl kakaovej bob, ale obrázek vajgla z lehký marlborky.

Já teda měla pro vnoučata připravený jiný historky. Ale docela se na to těším, až jim budu vyprávět, že pamatuju, jak se začala ohejbat realita. Korektně.


Žádné komentáře:

Okomentovat